Korzystasz z Bankowości Internetowej?
Pamiętaj, że Twoje bezpieczeństwo zależy również od Ciebie.
Dla przypomnienia kilka zasad bezpieczeństwa:
Aktualne oprogramowanie antywirusowe i zapora (firewall);
Regularne aktualizacje systemu operacyjnego i oprogramowania;
Legalne oprogramowanie / instalowanie aplikacji wyłącznie z zaufanych źródeł (również urządzenia mobilne);
Regularna zmiana haseł / nieujawnianie haseł i identyfikatora / przechowywanie haseł oddzielnie od identyfikatora / stosowanie różnych haseł do poszczególnych usług;
Nie zapisuj haseł i nazw użytkownika w przeglądarce (formularzach);
Sprawdzaj numer rachunku odbiorcy (najlepiej, aby numer był wprowadzany ręcznie);
Ustaw bezpieczne limity transakcyjne dla przelewów internetowych (i/ lub limity czasowe);
Loguj się z bezpiecznego komputera (najlepiej z bezpiecznego, domowego);
Nie otwieraj wiadomości i załączników nieznanego pochodzenia;
Weryfikuj bezpieczeństwo połączenia ze stroną bankowości (https, używanie sandboxów);
Nie wchodź na stronę bankowości korzystając z linków otrzymanych pocztą email;
Bank nie prosi o wykonanie przelewu testowego;
Bank nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
Należy unikać skanowania kodów QR niewiadomego pochodzenia;
Jeśli jakikolwiek komunikat, element serwisu transakcyjnego lub mobilnego, bądź otrzymana z Banku wiadomość e-mail wzbudzi Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast skontaktuj się z obsługą Banku.