Korzystasz z Bankowości Internetowej?
 
Pamiętaj, że Twoje bezpieczeństwo zależy również od Ciebie.
 
Dla przypomnienia kilka zasad bezpieczeństwa:
 Aktualne oprogramowanie antywirusowe i zapora (firewall);
 
 Regularne aktualizacje systemu operacyjnego i oprogramowania;
 
 Legalne oprogramowanie / instalowanie aplikacji wyłącznie z zaufanych źródeł (również urządzenia mobilne);
 
 Regularna zmiana haseł / nieujawnianie haseł i identyfikatora / przechowywanie haseł oddzielnie od identyfikatora / stosowanie różnych haseł do poszczególnych usług;
 
 Nie zapisuj haseł i nazw użytkownika w przeglądarce (formularzach);
 
 Sprawdzaj numer rachunku odbiorcy (najlepiej, aby numer był wprowadzany ręcznie);
 
 Ustaw bezpieczne limity transakcyjne dla przelewów internetowych (i/ lub limity czasowe);
 
 Loguj się z bezpiecznego komputera (najlepiej z bezpiecznego, domowego);
 
 Nie otwieraj wiadomości i załączników nieznanego pochodzenia;
 
 Weryfikuj bezpieczeństwo połączenia ze stroną bankowości (https, używanie sandboxów);
 
 Nie wchodź na stronę bankowości korzystając z linków otrzymanych pocztą email;
 
 Bank nie prosi o wykonanie przelewu testowego;
 
 Bank nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
 
 Należy unikać skanowania kodów QR niewiadomego pochodzenia;
 
 Jeśli jakikolwiek komunikat, element serwisu transakcyjnego lub mobilnego, bądź otrzymana z Banku wiadomość e-mail wzbudzi Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast skontaktuj się z obsługą Banku.