• INNE
  • PROGRAM RODZINA 500+

Program Rodzina 500+

  • Program Rodzina 500+ to systemowe wsparcie polskich rodzin. 
    Informacje o programie Rodzina 500+ są dostępne na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: http://www.mpips.gov.pl


    Rola Banku

    Bank Spółdzielczy w Lubawie umożliwi Ci złożenie Wniosku Rodzina 500+ online za pośrednictwem Systemu Bankowości Internetowej (CBP), w odpowiedniej sekcji dedykowanej specjalnie dla powyższego Programu.          
    Złożenie wniosku w oddziale nie będzie możliwe.  
    Wysłany Wniosek Rodzina 500+ możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania.

    Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia.


    Proces otrzymania świadczenia

    • Bank Spółdzielczy w Lubawie:

    Wypełniasz Wniosek Rodzina 500+ online w Systemie Bankowości Internetowej (CBP).

    • Emp@tia, Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego:

    Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz z systemy Emp@tia Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.

    • Organ prowadzący w gminie, np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej:

    Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu w formie decyzji administracyjnej świadczenia wychowawczego, otrzymujesz co miesiąc wypłatę świadczenia wychowawczego w ramach Programu Rodzina 500+.

  • Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego Rodzina 500+ znajdziesz po zalogowaniu się do systemu bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Lubawie.            
    Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do CBP.

    Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.

    Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 500+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej http://www.mpips.gov.pl .

    Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, to przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF).

    W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 500+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej http://www.mpips.gov.pl lub skontaktuj się z Organem prowadzącym w gminie, np. MOPS, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy przysługuje świadczenie wychowawcze.


    Informacje dotyczące załączników:

    Maksymalna liczba załączników: 7 sztuk.      
    Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.    
    Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.      
    Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
    Formaty załączników: PNG, JPG lub PDF.

  • 1. Bank Spółdzielczy w Lubawie: Wypełniasz Wniosek Rodzina 500+ online w CBP


    Krok 1:
    Jeżeli wypełniasz Wniosek Rodzina 500+ także na pierwsze dziecko (pierwsze dziecko to najstarsze lub jedyne dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18. roku życia), przygotuj niezbędne do złożenia wniosku  dane oraz dokumenty.

    Pamiętaj: jeżeli jedyną osobą osiągającą dochody, o których mowa w zał. 2,3 i 4 jest Wnioskodawca, wniosek można złożyć bez załączania skanów oświadczeń o dochodach pozostałych członków rodziny.


    Krok 2:
    Zaloguj się do Systemu Bankowości Internetowej (CBP) i przejdź do Wniosku Rodzina 500+ .

    Część pól zostanie wypełniona automatycznie na podstawie danych z systemu, pozostałe można uzupełnić. Zmień dane w razie potrzeby. Pamiętaj, aby zweryfikować wszystkie pola przed wysyłką.


    Krok 3:
    Wysłany wniosek możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wypełnieniu.


    Krok 4:
    Obsługa wniosku przez Bank jest zakończona. Twój wniosek zostaje przekierowany do państwowego systemu informatycznego Emp@tia.

    Pamiętaj:
    Jeśli Twojej gminy nie ma na liście w systemie bankowości internetowej Banku (CBP), złóż Wniosek Rodzina 500+ osobiście w urzędzie miasta/gminy właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania lub online w systemie CBP naszego Banku w późniejszym terminie. Brak gminy na liście oznacza, że gmina ta nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia przypisanego Ci Organu gminy do wspomnianego systemu, skontaktuj się osobiście lub telefonicznie z urzędem miasta/gminy.


    Czas trwania sesji online w systemie ze względów bezpieczeństwa jest ograniczony. Jeżeli przerwiesz wypełnianie wniosku na dłuższy okres czasu, nastąpi wylogowanie z systemu CBP, a zmiany wprowadzone we wniosku nie zostaną zapisane.


    Poprawnie wypełniony wniosek online w systemie CBP będzie podpisany Twoim imieniem, nazwiskiem oraz numerem PESEL.


    Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane z systemu Emp@tia na adres e- mail podany we wniosku – zwróć uwagę na jego poprawność.


    W potwierdzeniu złożenia wniosku zawarta są wszystkie informacje potrzebne do wyjaśnienia ewentualnych pytań lub wątpliwości związanych z obsługą wniosku przez system informatyczny Emp@tia lub wskazany przez Ciebie Organ prowadzący w gminie postępowanie w sprawie świadczenia.

    Po dostarczeniu wszystkich danych do systemu informatycznego Emp@tia, Bank bezpowrotnie usuwa wszystkie podane we wniosku informacje. Rola Banku w tym procesie polega na udostępnieniu i wysłaniu wniosku poprzez system CBP do Organu prowadzącego w gminie.


    Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ gminy prowadzący postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego Rodzina 500+.


    2. Emp@tia, system informatyczny dla służb zabezpieczenia społecznego: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od systemu Emp@tia, Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku


    Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ prowadzący w gminie.


    Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) to: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..


    Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w systemie CBP.


    Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym przez Bank w systemie CBP, wniosek ma status „Dostarczony”, ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku Organem prowadzącym w gminie.


    3.Organ prowadzący w gminie, np. MOPS lub GOPS: po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, tj. po przyznaniu świadczenia wychowawczego w drodze decyzji administracyjnej, Organ prowadzący w gminie będzie co miesiąc wypłacać świadczenie wychowawcze w ramach Programu Rodzina 500+  


    Jeżeli na wskazany we wniosku adres e-mail zostało wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z wybranym Organem gminy prowadzącym postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego.


    Po przekazaniu wypełnionego Wniosku Rodzina 500+ do Organu prowadzącego w gminie, ewentualne dodatkowe działania związane z obsługą wniosku będą załatwiane przez ten Organ w sposób tradycyjny, czyli w formie pisemnej.

  • Bank Spółdzielczy w Lubawie na mocy porozumienia z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej daje swoim Klientom możliwość skorzystania z Programu Rodzina 500+. Rola Banku polega na umożliwieniu złożenia wniosku za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Lubawie CBP oraz dostarczeniu go do systemu Emp@tia prowadzonego przez Ministerstwo. Proces ten zostanie przeprowadzony przez Bank z zachowaniem najwyższych wymogów bezpieczeństwa, a Bank nie będzie wykorzystywał danych podanych przez Klientów w formularzach zgłoszeniowych.


    Składając wniosek za pośrednictwem bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Lubawie, prosimy pamiętać, że:

    • za skorzystanie z usługi realizacji wniosku Rodzina 500+   Bank nie pobiera żadnej opłaty , a dostęp do wniosku mają jedynie Klienci zalogowani do CBP
    • aby skorzystać z tej usługi   nie trzeba instalować na komputerze żadnego dodatkowego oprogramowania
    • po zalogowaniu się do CBP  nie będzie wymagane podawanie żadnych kodów autoryzacyjnych ani w celu przejścia do złożenia wniosku Rodzina 500+, ani w celu załadowania załączników. System nie będzie również wymagał kodu autoryzacyjnego przy zatwierdzeniu wniosku
    • Klient otrzyma na wskazany przez siebie adres e-mail Urzędowe Potwierdzenie Odbioru, jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+. Wiadomość będzie pochodziła z systemu Emp@tia (Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej), z adresu:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    • Bank będzie informował na bieżąco o funkcjonalności dot. Programu 500+ za pomocą wiadomości wysyłanych do systemu CBP. Jeżeli jakaś wiadomość w sprawie wysyłania wniosku 500+ wzbudzi Państwa podejrzenia bądź wątpliwości, ponieważ w treści pojawi się prośba o podanie danych potrzebnych do logowania bądź haseł, prosimy bezzwłocznie zgłosić takie zdarzenie do pracowników Banku Spółdzielczego w Lubawie.


    Pragniemy poinformować, iż Bank Spółdzielczy w Lubawie w związku z realizacją procesu składania wniosku do Programu Rodzina 500+ nie będzie wymagał od Państwa podawania jakichkolwiek danych za pośrednictwem poczty e-mail lub wiadomości tekstowych SMS. Bardzo prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zasady ograniczonego zaufania w stosunku do wiadomości przesyłanych do Państwa tymi kanałami, zawierającymi prośbę o podanie poufnych danych lub próbującymi kierować na fałszywe strony Banku za pomocą załączonych linków.


    Logując się do bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Lubawie, należy zachować zwyczajowe w tym przypadku zasady bezpieczeństwa opisane w sekcji: http://www.bslubawa.pl/osoby-prywatne/bankowosc_elektroniczna/zasady-bezpieczenstwa-bankowosci-elektronicznej

    Zapraszamy także do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi na stronie Ministerstwa Cyfryzacji - na co warto zwrócić szczególną uwagę, by przy okazji składania wniosków o wypłatę świadczenia 500+ drogą on-line nie stać się ofiarą cyberprzestępców: https://mc.gov.pl/na-co-warto-zwrocic-szczegolna-uwage-by-przy-okazji-skladania-wnioskow-o-wyplate-swiadczenia-500

  • Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 500+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

    • w siedzibie Banku Spółdzielczego w Lubawie – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej, etapu rejestracji wniosku w systemie oraz jego wysłania;
    • do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.

    Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Bank Spółdzielczy w Lubawie przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami, których zapisy znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej, lub klikając na link http://www.bslubawa.pl

Znajdziesz nas też tutaj