
Zasady bezpiecznego korzystania z systemu
Bank dokłada wszelkich starań do zachowania bezpieczeństwa bankowości internetowej, jednakże zależy ona także od Klientów i zalecamy, aby każdy użytkownik zapoznał się z zasadami bezpiecznego korzystania z usług bankowości internetowej:
- Nie wolno ujawniać nikomu haseł.
- Nie wolno udostępniać nikomu Tokena.
- Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu.
- Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
- Identyfikator także należy chronić. Identyfikator można podawać pracownikom Banku , jeżeli jest niezbędny do zrealizowania dyspozycji Klienta.
- Nie wolno przechowywać swojego hasła i tokena razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania - podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby.
- Wpisując identyfikator i hasło należy upewnić się, że inne osoby nie mogą ich przechwycić lub podejrzeć. Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.
- Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej używając nieznanych sieci bezprzewodowych. Nawet szyfrowane sieci bezprzewodowe nie zapewniają poufności przesyłanych informacji.
- Hasło należy regularnie zmieniać.
- Ustalając hasło należy używać kombinacji dopuszczalnych znaków. Należy unikać używania łatwych haseł (jak np. własnego imienia), ale stosować za to hasła trudne do rozszyfrowania (na przykład litery ze słów pochodzących z cytatów z książek lub z wymyślonych zdań). Przykład dobrego hasła: iSwz31gtpNR pochodzące ze zdania „Imieniny Sylwestra wypadają zimą 31 grudnia tuż przed Nowym Rokiem".
- Hasło musi mieć długość od 4 do 8 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę.
- W systemie bankowości internetowej jest ustawiony czas automatycznego wylogowania w przypadku braku aktywności, aby zapewnić sobie komfort pracy przy zachowaniu rozsądnego poziomu bezpieczeństwa.
- Jeśli korzystasz z bankowości internetowej w domu, zadbaj aby Twoje urządzenia służące do połączenia z Internetem były zabezpieczone w odpowiedni sposób (brak dostępu do panelu administracyjnego od strony Internetu, własne, inne niż fabryczne hasło administratora, regularnie uaktualniane oprogramowanie i sterowniki).
- Regularnie instaluj uaktualnienia systemu operacyjnego swojego komputera. Używaj oprogramowania antywirusowego ze aktualizowanymi bazami danych o wirusach i innych zagrożeniach.
Pamiętaj, że:
- Na stronie logowania nigdy nie jest wymagane podanie hasła jednorazowego. Podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika nadany przez Bank i klucza - aktualne wskazanie Tokena. Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.
- W internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia swoich danych. Bank nigdy nie wysyła tego typu informacji do klientów. Nie próbuj logować się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w takich wiadomościach.
- Bank nie świadczy usług zdalnej pomocy przy użyciu pulpitu zdalnego w kontaktach Bank-Klient z uwagi na wykorzystywanie tego typu narzędzi w atakach socjotechnicznych mających na celu wyłudzenie środków Klientów.
Proponujemy także zapoznanie się z materiałami na portalu Bezpieczny bank
W przypadku stwierdzenia lub podejrzenia nieprawidłowego funkcjonowania Systemu Bankowości Internetowej mogą Państwo zgłosić ten fakt w placówkach Banku lub drogą elektroniczną na kontakt
Zapoznaj się również: